Paket podrške logistici i transportu

Republika Srbija preuzela je na sebe odgovornost i donela niz mera za ublažavanje posledica po privredu usled pandemije COVID 19. Ekonomske mere imaju za cilj očuvanje nivoa zaposlenosti, proizvodnju i likvidnost privrede kako bi posledice ove krize bile što manje.


Najugroženiji sektor, prema komentarima privrednika je TURIZAM zbog specifičnosti zapošljavanja u ovom sektoru. U jeku sezone angažuje se veliki broj radnika na određeno vreme koji u ovom trenutku nisu potrebni. Jedan od predloga za sve koji se bave turizmom je dozvoliti 50% popusta na plaćanje komunalija ako se obaveza izmiri odmah ili pun iznos po otvaranju granica Evropske Unije, uz druge mere koje se odnose na sve preduzetnike.


Paket ekonomskih mera za ublažavanje posledica po privredu usled pandemije COVID 19 predstavili su Siniša Mali, ministar finansija i Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije.


Program obuhvata:


  1. Poreske olakšice,
  2. Direktna pomoć privatnom sektoru,
  3. Mere za očuvanje likvidnosti u privatnom sektoru,
  4. Olakšice usmerene na podršku privredi,
  5. Podrška od 100 evra svakom punoletnom građaninu


Mere se neće primenjivati na preduzetnike koji su otpustili više od 10% zaposlenih ili privremeno prekinuli poslovanje pre 15.marta kada je uvedeno vanredno stanje. Ukoliko je zaposleni dobrovoljno dao otkaz, ili mu je ugovor o radu na određeno vreme istekao u toku vanrednog stanja, neće se ubrajati u 10% zaposlenih koji su ostali bez posla.


Mere iz paketa podrške privredi omogućiće malim i srednjim preduzećima, ali i velikim, da prežive krizu, sačuvaju ljude i likvidnost. Preduzeća koja su najviše pogođena ovom krizom su preduzetnici u privatnom sektoru.


Poreske olakšice odnose se na odlaganje plaćanja poreza u toku vanrednog stanja uz mogućnost plaćanja početkom 2021.godine. Svi oni koji se odluče da doniraju novac ili svoje proizvode biće oslobođeni plaćanja PDV-a. Privatnicima će takođe biti omogućeno da odlože plaćanje poreza na dobit koji dospeva u drugom kvartalu 2020.godine.


Direktna pomoć za mikro, mala i srednja preduzeća u iznosu tri minimalne plate.


Velike kompanije dobiće 50% od minimalca koji se može koristiti za mart, april i maj. Preduzeća koja su već uplatila doprinose za mart dobiće pomoć za april, maj i jun (nema refundacije). Dakle, ukoliko ste prevoznik i vlasnik preduzeća za obavljanje transporta, od države ćete dobiti sredinom maja, na poseban račun (kao što se plaća trudnicama), minimalnu neto zaradu – 30,367.00RSD.


Ovu minimalnu neto zaradu oduzmete od neto plate za svakog zaposlenog i dodate do određenog iznosa koju radnik treba da primi. Ukoliko je plata radnika 60,000.00 dinara, uz odlaganje poreza i doprinosa za 2021.godinu, obaveza koju vi kao vlasnik prema radniku imate je 29,633.00 dinara. Doprinose i poreze u toku vanrednog stanja ne plaćate, oni se odlažu sve do 2021.godine.


Ukoliko ste “paušalac” prevoznik imate pravo na direktnu pomoć i uplatu minimalca za vreme trajanja vanrednog stanja.


Država preuzima deo tereta isplate naknade zarada kako bi i velika pravna lica zadržala radnike u radnom odnosu.


Likvidnost predstavlja odnos sredstava kojima raspolaže neko preduzeće u odnosu na obaveze kojima uskoro dolazi rok za plaćanje. Kako bi svaki preduzetnik, bez obzira na veličinu preduzeća moga da u vreme smanjenog obima posla, izmiri plate svojim zaposlenima Vlada Republike Srbije donela je mere za očuvanje likvidnosti. Mere za očuvanje likvidnosti podrazumevaju dodelu povoljnih kredita za sve preduzetnike, a samim tim i auto-prevoznike. Kamate će biti niske uz mogućnost otplate na tri godine i 12 meseci grejs perioda.


Obećana je i direktna pomoć svim punoletnim građanima u iznosu od 100 evra u dinarskoj protivvrednosti, nakon završetka vanrednog stanja.


Na podršku države možete računati od sredine maja, bez obzira na veličinu preduzeća koju vodite ili radite. Sredstva će biti prebačena na poseban račun preduzeća, koja će zatim novac rasporediti zaposlenima. Nakon prve isplate, sledeća se očekuje sredinom juna, a treća isplata novčane pomoći za isplatu zaposlenima očekuje se sredinom jula.


Jedan od predloga privrednika jeste proširivanje kruga subjekata kojima će biti omogućeno korišćenje mera. Ne smeju se isključiti poslodavci koji u Srbiji posluju kao ogranak ili predstavništvo stranog pravnog lica, kao i nevladini sektor.


Narodna banka Srbije donela je privremene mere u vidu moratorijum na otplate kredita, kao i lizinga. Ukoliko ste se nedavno opredelili za lizing radi proširenja poslovanja, vi kao auto-prevoznik ne morate da brinete. Moratorijum će trajati najkraće 90 dana (u toku vanrednog stanja) bez ikakvih posledica naplate zatezne kamate, prinudne naplate i sl. Takođe, davalac lizinga Vam ne sme obračunavati zateznu kamatu na neizmireno potraživanje niti sme pokrenuti postupak prinudne naplate.


Implementacioni tim svakodnevno komunicira sa velikim brojem kompanija o programu ekonomskih mera radi što jasnije i brže primene i adekvatne pomoći svim preduzetnicima. Detaljna pitanja i komentare privrede pročitajte na sledećem linku Privredne komore Srbije.


Moramo napomenuti da su neke od mere u postupku usvajanja i podložne su promenama. Platforma NadjiTuru.rs trudiće se da Vas redovno izveštava o novim merama, promenama i načinu primene. BAD SISTEMS kompanija, kao i platforma NadjiTuru.rs ne snosi posledice usled netačnosti podataka iznesenih u ovom tekstu. Sve informacije preuzete su sa zvaničnog sajta Privredne komore Srbije i posebnog portala Blic BIZNIS nastalog radi izveštavanja o ekonomskim merama u vreme pandemije CORONA 19-virusom.


Podeli ovaj blog